Tüm filmler politiktir, ancak her film aynı tarzda politik değildir.Mike Wayne

Başlarken;

Başlarken;
Sinemanın her türünü kapsayan ama özellikle en az gündeme gelen türü sayılabilecek politik sinemayı açıklamak, sinema dünyası hakkında güncel bilgilere ulaşılabilirliği sağlamak ve bu bağlamda fotoğraf, film bilgileri, eleştiri yazıları, akademik bilgiler, yayımlanan kitaplar vs. paylaşımını sağlamak amacıyla kurulmuş bir blogdur.

17 Temmuz 2011 Pazar

KİTAPLIK NO:2

Yakın Plan Yeni Türkiye Sineması, Zahit ATAM, Cadde Yayınları, İstanbul, 778 sayfa





Zahit Atam, Türkçe sinema literatürünü sıkı takip eder, on yıllardır İngilizceden sinema yazınını okur, önemli bulduğu sinema kitaplarını çevirir. Görüntü ve Yeni Sinema dergilerini kurmuş ve editörlüğünü yapmıştır. Türkiye’nin belli başlı üniversitelerinin tümünde seminerler verdi, panellere katıldı.

İlk filmlerini yaptıkları dönemden tanışıp arkadaş olduğu Yeni Sinemanın dört kurucu yönetmeni özelinde yoğunlaşarak, aslında 1980 darbesiyle büyüyen kuşağın sinemasını estetik, toplumbilimsel, psikanalitik, felsefik ve siyasal olarak analiz eden Yakın Plan Yeni Türkiye Sineması kendi adıyla çıkan ilk kitabı. Tıp, Matematik, Felsefe, İdari Bilimler, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji, Sosyoloji alanlarında lisans eğitimi, sinema üzerine yüksek lisans yapan yazar, özellikle Türkiye Sinema Tarihi ve Üçüncü Dünya Sineması üzerine uzmanlaşmıştır.
Yakın Plan Yeni Türkiye Sineması, siyasal iktidar-sinema ilişkisinin kurulması ve sinema tarihimizin dönemlendirilmesi ile başlıyor. Bir doğu ülkesi olarak batıyla yüzleşme çabalarımız ve estetik aranışlarımızla birlikte sosyo-ekonomik yapımızdan psikolojik alana kadar derin ve köklü bir kırılma olan 12 Eylül’ün yarattığı yıkımların nasıl bir dönüşüm geçirerek Yeni Sinemada yansıtıldığını analizin merkezine alıyor. Dört Kurucu Yönetmenin bütün filmlerinin yakın plan analizi yapılırken, ‘yeni’nin tarihsel farklılıklarının izi sürülüyor. Bu zeminde yeni sinemamızın kuramlaştırılmasıyla birlikte yeni sinemanın siyasal söylemi tabloyu tamamlıyor.
Sinemamızdaki insan kavrayışının ve ahlaki ideallerin tersyüz edilmesinin nedenleri, anlatı yapılarının çözümlenmesi, yönetmenlerin sosyo-politik açıdan tarihle hesaplaşması ve kişisel biyografilerini içeren, ülkemizde yeni sinema üzerine yazılmış en kapsamlı eserdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YAZAR KADROMUZ

Fotoğrafım
Yazsam roman olmayacak hayatımı bir kaç cümleye de sığdıramayacağım için herkesin güneşi kendine diyerek tatlıya bağlıyorum